Chile: "Full of nothingness" - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu Chile: "Full of nothingness" - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu

Chile: "Full of nothingness"

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 April 2011 | Chili, San Pedro de Atacama

Lieve allemaal,

Toch nog kans gezien om een internetcafe te vinden. Inmiddels zit ik in San Pedro de Atacama, een cowboyachtige ghosttown in de middle of nowhere in de Atacamawoestijn, de droogste woestijn ter wereld(het heeft al 350 jaar niet geregend!) Je kunt je dus voorstellen dat het hier heel stoffig is, everything is dust in the wind. Er wonen hier ongeveer 3000 mensen, heel klein dus.

Na La Serena zijn we naar Bahia Inglesa gegaan. Het was ook in ergens in de woestijn, aan de kust, het was bloedheet dus Melissa en ik zijn voor een frisse duik in de zee gegaan! De dag daarna gingen we helaas alweer naar San Pedro. We hebben 2 lange drivedays gehad, en we zitten nog steeds in dezelfde woestijn. Het uitzicht is niet veranderd, en dat is echt bizar. Ik heb me nooit gerealiseerd hoeveel zand er op aarde is. Ergens in die "nothingness", zoals een medereiziger zei, staat een enorme hand. Niemand weet hoe die hand daar komt, waarom die gemaakt is, hij is in ieder geval heel groot.

Gisteravond heb ik spaghetti gekookt, wel even wennen voor 23 man. De groep bestaat uit 2 chauffeurs, 1 tourleader(Jo), 4 couples waarvan er maar
1 een echt stel is, de anderen zijn broers, moeder en zoon of gewoon vrienden. Ik ben natuurlijk met mijn 18 jaar de jongste, maar iedereen is nog erg jong van geest dus daar merk ik niets van :)

Toen ik in Santiago kwam, had ik het gevoel dat Zuid-Amerika erg westers was, maar het blijkt dat Santiago een valse impressie geeft van deze landen. Het is hier verboden je wc-papier door te spoelen, want de wc heeft niet genoeg spoelkracht. Dan realiseer je je wel ineens dat wij de wc doortrekken met drinkwater, terwijl je hier erg ziek kan worden door je tandenborstel onder de kraan te houden.

Vandaag is hier erg warm, we zitten ook op 2500 meter hoogte wat betekent dat de zonkracht veel hoger is dan in Nederland, dus ik heb me voor het eerst in anderhalf jaar maar weer eens ingesmeerd.. Straks ga ik met Ian een sandboard huren(dat is als snowboarden, maar dan op zandduinen in de woestijn) en op de fiets naar het gebied waar het het veiligst is.

Over 3 dagen reizen we af naar Argentina, Salta, waar ik een dag op de rug van een paard ga doorbrengen, red steak ga eten en de omgeving ga bewonderen.

Muchos besos,

Anne

  • 24 April 2011 - 16:35

    José:

    Wauw, Anne moet zich ook een keer insmeren! Je wordt toch wel poepie bruin (ik zie trouwens ook al witte randjes, jeeej)
    Super veel plezier in Argentina!!
    Knufknuf

  • 24 April 2011 - 18:01

    Maartje:

    Hoi Anne,

    Leuk om weer wat te lezen van jouw avonturen. Hier is het nog steeds heerlijk weer. Ik kan niet wachten tot er wat meer foto's online komen. Ik ben ook benieuwd hoe jij van dat paard afkomt na een hele dag paardrijden. Geniet er van!

    Liefs, Maartje

  • 24 April 2011 - 20:08

    Renate:

    Hoi Anne , Ja er zal een wereld voor je open gaan met al die zand woestijnen, dat geloof ik graag. en dan nu naar argentina gaaf hoor kun je het geboorteland van maxima zien. En ja wat paardrijden betreft kun je met mij praten dat heb ik heel lang gedaan goed in het zadel blijven zitten of lichtrijden( staan zit) nou dat zal wel lukken. succes en doe voorzichtig. liefs renate

  • 24 April 2011 - 20:35

    Wies:

    Sandboarden? Cool man! Daar heb ik oprecht nog nooit van gehoord! Maar je moet wat heh, als je in een woestijn bent waar het al 350 jaar niet meer geregend heeft, laat staan gesneeuwd! En ik ben toch wel benieuwd naar het verhaal achter de mysterieuze hand, hahaha XD

    Veel plezier met het paard (je gaat zoooo'n kont-pijn krijgen!) en de rode steak en natuurlijk met de rest van Argentinië:D xx

  • 27 April 2011 - 22:56

    Anko:

    Hey Anne!

    Klinkt goed weer! Gaaf dat je binnen een week zowel (sand)sufergirl als cowgirl gaat spelen. Veelzijdig hoor! Maar je was toch al zo'n multitalentje, dus dat komt wel goed.

    Van die hand zie ik trouwens wel de humor van in: je zit in de middel of nothingness, je hebt geen f*ck te doen en je verveelt je...wat doe je? Je checkt het weerbericht: top! De eerstkomende 350 jaar geen regen. Vervolgens bouw je iets waarvan mensen zich over 350 jaar nog vragen waarom iemand daar in hemelsnaam dat daar gemaakt heeft! Geniaal toch? (of heb ik gewoon een heel raar gevoel voor
    humor :P)

    Kus!

    Ps..ik zal vandaag tijdens het doortrekken mijn tandenborstel even in de wc-pot dopen ;)

  • 28 April 2011 - 12:19

    Kitty:

    Anne!!^^

    Ik wist helemaal niet dat je al weg was!=O Ik heb je maar even opgezocht op waarbenjijnu en je stukje gelezen, maar wat supertof allemaal!^^ Dat sandboarden klinkt supertof! Hopelijk was dat het ook!^^
    En je hebt je gewoon ingesmeerd, haha! Weet je ook eens hoe het voelt! Haha! =P Ik heb me vorige week ook ongeveer 3x per dag ingesmeerd! XD En dan heb ik niet eens veel langer dan een uur iedere x in de zon gezeten!
    Anyway!^^ Heeel veel plezier nog! Ik ga me wel aanmelden met mijn e-mailadres zodat ik zo nu en dan een stukje van je kan lezen!^^
    Liefs, xxx

  • 03 Mei 2011 - 19:36

    Marloes Hilderink:

    Lieve Anne,

    Echt supertof om zo op de hoogte te blijven van al je avonturen. Hopelijk is Argentinië net zo mooi als Chili! Ik krijg gelijk zin om mijn koffers te pakken en ook op reis te gaan bij het lezen van je verhaal!

    Geniet er nog lekker van!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Anne gaat op wereldreis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thuis

10 Juli 2011

Galapagos Islands

16 Juni 2011

Amazone & Spaans les in Quito

06 Juni 2011

Langs de kust van Peru

16 Mei 2011

Death Road & Inca Trail
Anne

Anne is 18 jaar, heeft 7 maanden op de broodafdeling van Albert Heijn De Bilt gewerkt en gaat nu achtereenvolgens naar New York, Chili, Argentinië, Bolivia, Peru, Ecuador en de Galapágos-eilanden.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 29751

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

Azie 2014-2015

07 April 2011 - 21 Juli 2011

Anne gaat op wereldreis

Landen bezocht: