Chili - 14366 km - Reisverslag uit La Serena, Chili van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu Chili - 14366 km - Reisverslag uit La Serena, Chili van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu

Chili - 14366 km

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 April 2011 | Chili, La Serena

Dear everyone,

Goed aangekomen in Santiago, na heel wat stress. Mijn eerste vlucht was met een uur vertraagd, dus om 10 over 9, 10 minuten nadat het boarden voor mijn Santiago-vlucht was begonnen, rende ik door Atlanta Airport, wat echt enorm is overigens. Er zat niemand naast me in het vliegtuig, dus ik heb nog enigszins kunnen liggen; ondanks dat was de nachtrust niet echt geweldig. In de ochtend wakker worden met de zon opkomend achter de Andes.

Ik werd opgewacht door Manuel Fernandez, en naar mijn taxichauffeur Juan Pablo geleid, waarmee alle vooroordelen over Spaanse namen maar weer bevestigd zijn. Mijn roommate Melissa bleek al in het hotel te zijn. Zij heeft een geweldig gevoel voor richting, wat bij mij zoals jullie weten, ontbreekt, en ik spreek de taal(en een stuk beter dan ik dacht!) dus samen zijn we heel Santiago door gehobbeld. Ik heb, natuurlijk, mijn camera oplader laten liggen in NY, en elke elektronicazaak waar we kwamen verwees ons door naar een ander, ik kon het allemaal volgen dus uiteindelijk heel Santiago gezien en een nieuwe oplader bemachtigd.

Chili gebruikt de (Chileense) peso, en 3000 pesos is ongeveer 2 euro. Ik heb constant het gevoel dat ik veel te veel uitgeef, en dat reken ik het s avonds om naar euros en dan heb ik helemaal niets uitgegeven. Komt nog bij dat Chili het duurste land is in Zuid-Amerika! Ik kan niet wachten op Bolivia :D

De groep is erg leuk, ik ben de jongste, zoals ik al verwacht had. Ik denk al helemaal in Engels en Spaans, dus taal is ook geen probleem meer. Na een reisdag gisteren van Santiago naar La Serena (aan de kust!) zijn we in de avond naar het Mamalluca Observatory gegaan, een van de grootste astronomische centra in de wereld. Anders dan in Nederland kon je de Melkweg zien, het was echt waanzinnig mooi. De eerste nacht in de tent was erg koud, ik heb mijn thermo-ondergoed maar uit mijn backpack gehaald, hoop dat het vannacht beter gaat. Ik had gelukkig een warme douche, maar ik was ook bijna de enige...

Vandaag just wandering around in La Serena, alle Chileense mannen hebben een manier van je aankijken dat ze met hun diepdonkere ogen dwars door je heenkijken. Melissa is blond en Fiona is roodharig, dus ik krijg niet eens zoveel aandacht. Gelukkig maar.

Internet zal de komende week lastig worden, we blijven kamperen en we gaan naar San Pedro de Atacama, wat een spookstadje schijnt te zijn.

Dikke knuffel,

Anne

  • 21 April 2011 - 16:49

    Wilma:

    Hey Anne,
    Wat een leuke om je verhalen zo te lezen. Heel veel plezier in zuid-amerika en geniet ervan :)
    Groetjes vanuit Roemenië
    Wilma

  • 21 April 2011 - 17:49

    Maartje:

    Dag Anne,

    Wat geweldig dat je nu niet hoeft te verdwalen! Misschien voor jou ook wel eens goed niet in het middelpunt van de mannelijke belangstellling te staan. Geniet er van en ik ga wel weer met ben aan de telefoon hangen ;)

    Liefs Maartje

  • 21 April 2011 - 18:02

    Jasper:

    Klinkt top daar in Chili, of moet ik zeggen Chile? Nu gaat de tentenexpiditie dus echt beginnen! Ik ben benieuwd naar de mooie foto's ;)

    Groetjes uit het superwarme (25C!!) nederland

    Jasper

  • 21 April 2011 - 19:29

    Renate:

    Hey anne wat geweldig en fijn dat je mensen bij je hebt met een goed richtings gevoel, en lekker dat de talen zo goed gaan ,ik had van jou ook niet anders verwacht. Slapen jullie veel in tenten of ook wel wat anders? nou geniet ervan let goed op je spullen en laat niets liggen want anders moet je weer een oplader kopen. bij ah gaat het goed aankomend weekend pasen. xxx renate

  • 21 April 2011 - 21:54

    Ben:

    Dat zal inderdaad een mooie sterrenhemel zijn 's nachts. Ik heb de melkweg ook eens gezien bij Lake powell in Arizona/Utah.
    Wat voor slaapzak heb je overigens, want het moet wel heel koud worden voordat je het in een goede slaapzak echt koud krijgt.
    En dat van die chileense mannen doet me denken aan 'sexy x-ray eyes' xD Blijkbaar heb je die dus overal; denk je er net aan ontsnapt te zijn bij de AH, vinden ze je toch weer :)

  • 22 April 2011 - 08:43

    Wies:

    Hahahahahahahahaha, geweldig, Anne! Waarom zou je niet je oplader vergeten als je ziek mooie dingen gaat zien?!;) Maar fijn voor je dat je iemand hebt gevonden met een goed richtingsgevoel; dat scheelt altijd!

    Heel veel plezier met kamperen en ik ben nog steeds vet jaloers op je!
    xxx

  • 22 April 2011 - 09:23

    José:

    Wow, dan ben jij met Melissa en Fiona Charlies Angles, haha! =p Okee, dat is niet echt grappig.
    Ben blij dat de groep heel leuk is en dat je het naar je zin hebt.

    Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar de foto's!
    Knuffies


  • 22 April 2011 - 15:28

    Thea Verkerk.:

    Meis , wat een reis heb je al achter de rug. Leuk om het zo te volgen.Dat verhaal van de oplader hoort echt bij jou hè.
    Een dikke kus van Thea.

  • 23 April 2011 - 10:29

    Ronald:

    haha dat oplader verhaal past perfect bij jou;) wel handig dat je roommate wel een richtingsgevoel heeft, dan moet het helemaal goed komen!
    Super mooi om te horen dat je het naar je zin hebt!! Geniet van Chili en tot je volgende blog:D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, La Serena

Anne gaat op wereldreis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thuis

10 Juli 2011

Galapagos Islands

16 Juni 2011

Amazone & Spaans les in Quito

06 Juni 2011

Langs de kust van Peru

16 Mei 2011

Death Road & Inca Trail
Anne

Anne is 18 jaar, heeft 7 maanden op de broodafdeling van Albert Heijn De Bilt gewerkt en gaat nu achtereenvolgens naar New York, Chili, Argentinië, Bolivia, Peru, Ecuador en de Galapágos-eilanden.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 29724

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

Azie 2014-2015

07 April 2011 - 21 Juli 2011

Anne gaat op wereldreis

Landen bezocht: