De eerste dagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 April 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

De dagen in New York vliegen om. De stad is echt a city that never sleeps, waar je ook komt, waar je ook bent, overal bruist het, leeft het. Dat viel me voor het eerst op toen ik zaterdag over Broadway naar Times Square liep. Ik liep naar het zuiden toe en gaandeweg werd het steeds drukker, eerst passeerde ik de Columbus Circle, daarna rezen er steeds meer grote reclameborden op, en uiteindelijk kwam alles en iedereen samen in Times Square.
Vlakbij is het Bryant Park, waar ik in het zonnetje gelunched heb. Naast het park ligt de hoofdvestiging van het New York Public Library. Het gebouw is in het echt nog mooier dan in alle films die er in zijn opgenomen. Als uitsmijter van de dag ben ik het Empire State Building opgegaan, waar je echt een onbeschrijfelijk uitzicht over Manhattan, New Jersey, Brooklyn, Pennsylvania, The Bronx en nog zoveel meer hebt.

Gisteren heb ik de metro naar Wall Street gepakt. Ik heb een dienst in de Trinity Church bijgewoond en daarna nog wat door 'the financial capital of the world' gestruind. Wall Street straalt uit dat het de place to be is.

Vandaag is het hier 22 graden en inmiddels zonnig. Na een hele luie ochtend ben ik naar het Riverside Park (namelijk langs de Hudson) gegaan. Daar heb ik ongeveer 2,5 uur gelopen en naar New Jersey aan de overkant van de rivier gekeken. Ik kwam veel joggers tegen -eigenlijk, was ik de enige die gewoon liep. Overgewicht komt hier niet veel voor; wel zie ik veel sporters met ingevallen ogen, hele dunne armen en benen en een ongezonde kleur. Ook senioren, van, pak 'm beet, 75 jaar en ouder doen er nog aan mee. De ene dikkerd die ik tegenkwam vandaag was ook meteen zo zwaar dat het huppeldrafje er zo hulpeloos uitzag dat ik er diep van binnen een foto van wilde maken.

Inmiddels ken ik de buurt hier al aardig! Ik begrijp nu de metrokaart en de stadsplattegrond sowieso wat beter, dus ik loop steeds relaxter door de stad heen :)

Dikke knuffel,

Anne

  • 11 April 2011 - 19:25

    Maartje:

    Hoi Anne,

    Handig dat je nu beter de weg kunt vinden ;) Ik zal zo snel mogelijk wat foto's van de tuin online zetten op mijn picasa kun je zien hoe het hier nu is. Ben ook benieuwd naar jouw foto's. Ik moet wel erg wennen dat ik je niet kan sms-en maar nog een paar dagen volhouden en dan kan het weer :D

    Groetjes Maartje

  • 11 April 2011 - 19:59

    Renate.:

    Wat heerlijk dat je new york nu al beter leert kennen het lijkt me ook echt geweldig, dus als ik ga kun jij mijn gids zijn altijd makkelijk. veel plezier en geniet maar lekker. xxx Renate

  • 11 April 2011 - 20:00

    Emile:

    zie dat je het super naar je zin heb en beter dat je het al allemaal begrijpt maar ben ook wel een beetje jaloers op je en ook trots dat je zo'n reis in je eentje maakt

    dikke kus

  • 11 April 2011 - 20:05

    José:

    Klinkt weer allemaal helemaal geweldig. Je maakt me echt jaloers!

    Haha, je hebt de kaart door! Nu kan je nog maar een klein beetje verdwalen! =)
    En niet te veel wandelen he! Daar heb je de gele taxi's voor.. xD

    Heel veel plezier met de rest van je uitjes en bezoekjes!

    Knuffeltjes!Xxxx

  • 11 April 2011 - 21:20

    Hans:

    Zie je zo lopen op de plaatsen die je beschrijft (was er vorig jaar met mijn dochter). Wat een fantastische stad is het ,vind je niet
    Geniet nog eventjes van NYC en ik blijf je reisverslagen met veel nieuwsgierigheid volgen. Gr. Hans

  • 13 April 2011 - 20:46

    Peter:

    Heey Anne,

    Wat klinkt dat heerlijk zeg ik wou dat ik ook vakantie had :P
    Fijn dat je het zo leuk hebt klinkt echt super wat je allemaal daar doet.
    De dinsdagavonden zijn alleen wel anders hoor nu :( Super veel plezier nog daar en ik hoor het wel als je weer wat geblogt hebt :)

    Kus! Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Anne gaat op wereldreis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thuis

10 Juli 2011

Galapagos Islands

16 Juni 2011

Amazone & Spaans les in Quito

06 Juni 2011

Langs de kust van Peru

16 Mei 2011

Death Road & Inca Trail
Anne

Anne is 18 jaar, heeft 7 maanden op de broodafdeling van Albert Heijn De Bilt gewerkt en gaat nu achtereenvolgens naar New York, Chili, Argentinië, Bolivia, Peru, Ecuador en de Galapágos-eilanden.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 29755

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

Azie 2014-2015

07 April 2011 - 21 Juli 2011

Anne gaat op wereldreis

Landen bezocht: