A long journey has begun - 5828 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu A long journey has begun - 5828 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anne Vlimmeren - WaarBenJij.nu

A long journey has begun - 5828 km

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 April 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Aangekomen in New York!

De reis is voorspoedig verlopen. Het vliegtuig landde zelfs een half uur te vroeg, maar dat hebben de lange rijen bij de douane weer gecompenseerd. De stempel in mijn paspoort kwam met de zin: "Have you ever been told that you've got beautiful eyes?"
Geheel tegen alle verwachting in ben ik niet verdwaald in de metro, alleen klopten de gegevens van Google Maps niet helemaal. De metro stopte niet op 86th Street, maar pas op 125th, terwijl ik in 91th moest zijn. Ik was toe aan frisse lucht en was de metro helemaal zat, dus ik besloot 30 blocks te lopen. Mijn eerste ervaring met New York was dus Harlem, een backpack van 20 kilo en dan driekwartier lopen. Gelukkig stond er een heerlijk bord macaroni op me te wachten :)

Echt last van een jetlag heb ik niet, hoewel ik om kwart voor 12 wakker werd vannacht, precies de tijd dat ik in Nederland altijd opstond voor werk :)

Vanochtend rustig aan gedaan; ook al heb ik geen jetlag, het was gister een lange dag. Daarna ben ik naar het American Museum of National History geweest. Ondanks de naam gaat het museum vooral over het ontstaan van de aarde en alles wat daarop leeft. Waanzinnig waren de dinosaurusskeletten en de gigantische replica van een blauwe vinvis. Als toekomstig bioloog heb ik me ook goed geamuseerd met de tijdelijke tentoonstelling over het menselijk brein.

Daarna heb ik in Central Park gelunched, ben er vervolgens twee keer in verdwaald :) In Nederland staat alles al in bloei of op zijn minst vol in knop, maar hier in New York is het nog echt winter. Central Park is mooi, precies zoals in Sex and the City, en vooral heel groot, maar het is wel heel kaal. Maargoed, nog 10 dagen te gaan hier, dus wie weet!

Vervolgens heb ik de ' Museum Mile' gelopen op Fifth Avenue, langs The Metropolitan en het Guggenheim SOHO. Ik ben in beide niet in gegaan, want ik ga vanavond met Henk en de jongens naar het Whitney Museum voor een tentoonstelling over Edward Hopper.

Dikke knuffel,

Anne

  • 08 April 2011 - 19:28

    Jasper:

    Nou, alletwee zijn nu veilig aangekomen :P

    En, is Henk een goede cityguide?
    Toch jammer dat we elkaar net missen in new york...

    Enneeh, als je nog mooie plekjes tegenkomt in NYC, hoor ik ze graag ;)

  • 08 April 2011 - 19:40

    Maartje:

    Hoi Anne,

    Klinkt gaaf zeg. Ik zou daar ook wel willen zijn ;) Ik ben wel blij om te merken dat je nog niet zo veranderd bent dat je niet meer verdwaald :P Ik hou hier de bloemen overigens goed bij misschien zet ik ze nog wel op picasa dan kun je ze ook zien!

    Veel Liefs

  • 08 April 2011 - 20:09

    José:

    Dag meisje!

    Wauw, je bent in New York! Ik ben jaloers hoor!! Blij om te horen dat de reis goed in gelopen en dat je veilig bent aangekomen! En sportief hoor, om meteen de eerste dag al een museum in te duiken =p Hoe was je eerste indruk? Overweldigend?

    Veel plezier met Henk en de jongens vanaaf!
    Knuffels! xxx

  • 08 April 2011 - 21:00

    Marloes Hilderink:

    Aaah Anne,

    Een paar dagen geleden was je gewoon nog hier en nu zit je al in NY!
    Super vet! Geniet van iedere minuut!!

    Liefs,

    Marloes

  • 08 April 2011 - 21:09

    Renate:

    wat een reis en wat en ervaring al gelijk met de metro , nou ja na je wandeling zal de macaronie zeker gesmaakt hebben. wat leuk dat je gelijk al van alles onderneemt om natuurlijk zoveel mogelijk van new york te zien. succes
    liefs renate

  • 08 April 2011 - 22:08

    Gerben:

    Hee Anne!
    Mooi dat je goed bent aangekomen. Ik ben ook wel jaloers op jou hoor, in New York. Lijkt me heel gaaf!
    Ik zal je als je deze kant op komt wat tips geven voor lekker eten en leuk uitgaan.
    Zo, nu weer van dit trage internet af^^
    ¡Hasta luego!
    Gerben

  • 08 April 2011 - 23:20

    Ben:

    Nice, inderdaad allebei goed aangekomen. En waarom verrast het me helemaal niet dat je die gasten van de douane meteen al ingepalmd hebt xD
    Overigens heb je natuurlijk in Sex in the city central park precies zoals het echte central park gezien en niet andersom :) Ik zag inderdaad dat het 7 graden was in New York of 45 fahrenheit 0.o

  • 09 April 2011 - 07:29

    Wies:

    Heeee Anne!

    Wow, vet man! Klinkt nu al super!
    Leuk dat je bij Zeggelaar zit XD Hoe woont hij?

    Veeel plezier daar nog! xx

  • 09 April 2011 - 10:06

    Jeroen:

    Annnnnnn,

    Hmmmm, heb even zitten denken hoe ik mijn gevoel moest omschrijven dat ik kreeg bij dit korte verhaal. Ik denk dat het volgende woord wel alomvattend is: J A L O E R S !!!
    Have fun in NY!

    Kus

  • 09 April 2011 - 11:09

    Ronald:

    Heeey Anne,

    Super mooi dat je veilig bent aangekomen!! Ik kan nu eerlijk zeggen dat ik stiekem wel jaloers ben:P haha
    Geniet van NY!!

    dikke kus

  • 09 April 2011 - 16:05

    Lianne:

    Heey Anne!

    Mooi te horen dat je goed bent aangekomen. Zo te horen heb je het nu al naar je zin, ik hoop dat je het heel leuk gaat hebben!

    Kusjes

  • 13 April 2011 - 22:09

    Romy:

    Hee anne!
    Super hoor zo'n wereldreisje! Maar meen je nou echt dat je daar nu bij Zeggelaar zit? Haha =p
    Ga je er helemaal in je eentje op uit verder? Nou heel veel plezier nog, ik zal deze pagina in de gaten blijven houden
    xxx

  • 10 Mei 2011 - 11:23

    Nadia:

    Ik ben uhm hoe zal ik dit zeggen zo ontzettend JAlOERS !!!
    Ik wil ook naar NY :( Echt super joh dat je daar bent. En wat geinig dat je daar gewoon met zeggelaar chillt haha. Maak er een leuke tijd van daar ! Hier in Nederland mis je niets behalve het wisselvallige weer-_-

    X je ex mede gymnasiast ( het blijft leuk om te zeggen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Anne gaat op wereldreis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thuis

10 Juli 2011

Galapagos Islands

16 Juni 2011

Amazone & Spaans les in Quito

06 Juni 2011

Langs de kust van Peru

16 Mei 2011

Death Road & Inca Trail
Anne

Anne is 18 jaar, heeft 7 maanden op de broodafdeling van Albert Heijn De Bilt gewerkt en gaat nu achtereenvolgens naar New York, Chili, Argentinië, Bolivia, Peru, Ecuador en de Galapágos-eilanden.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 29720

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

Azie 2014-2015

07 April 2011 - 21 Juli 2011

Anne gaat op wereldreis

Landen bezocht: